ארצות הברית סוערת בהמתנה דרוכה לסופה הגדולה מכולן

יעקב וינר | צילום: חדשות קול חי No Comments on ארצות הברית סוערת בהמתנה דרוכה לסופה הגדולה מכולן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארה"ב הממתינה בדריכות לבחירות ולסערה המקיפה תוצאותיהן האפשריות, מתמודדת בשעות אלה עם סערה מסוג אחר, אמיתית, סערת ההוריקן "סנדי" המאיימת על החופים המזרחיים במדינות וערים בצפון אמריקה.

הסופה החלה בשעות האחרונות לנוע צפונה, לאחר שבימים האחרונים נעה לכיוון צפון מערב. מוקד הסופה נמצא כעת כ-460 קילומטרים מקייפ האטרס שבמדינת קרוליינה הצפונית.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז הלילה (ב') על מצב חירום בוושינגטון הבירה, בשל הגעתה של סופת ההוריקן "סנדי" לחופי מזרח ארצות הברית. בכך מצטרפת וושינגטון די.סי. למדינות אחרות שבהן הוכרז מצב החירום, בהן ניו יורק, ניו ג'רזי, וירג'יניה, קונטיקט ועוד.

שירותי התחבורה הציבורית בבירה יושבתו החל מהיום, במסגרת ההיערכות לפגיעת הסופה. נציגי חברות האוטובוסים והרכבת התחתית בעיר הודיעו כי קיבלו את ההחלטה בהתאם לתחזית שקבעה כי מהירות הרוחות תהיה גבוהה מהצפוי, אך לא סיפקו מועד מדויק להשבתת השירותים. גם משרדי הממשלה בבירה יהיו סגורים.

תושבי צפון מזרח ארצות הברית נערכים לקראת הסופה שעלולה להתחזק באופן יוצא דופן, בשל התמזגות אפשרית של ההוריקן עם סופה חורפית מהמערב ואוויר ארקטי קר.

בינתיים, בעקבות הסערה וההתגוננות האזרחית מפני נזקי הסופה האפשריים, יהיו היום סגורות הנאסד"ק והבורסה לניירות ערך בניו יורק, ולא יתנהל בהן מסחר, כולל המסחר האלקטרוני.

בתחילה הודיעה הבורסה כי תקיים מסחר אלקטרוני בלבד, אך בשל החשש הגובר מהסופה הנמצאת במרחק מאות קילומטרים בלבד מניו-יורק, חזרה בה הבורסה מהודעתה.

הפעם האחרונה שבה נסגרה הבורסה לניירות ערך בניו יורק הייתה לאחר אירועי ה-11 בספטמבר לפני כאחת עשרה שנים. הפעם האחרונה שבה הופסקה פעילותה עקב תנאי מזג אוויר הייתה באלף תשע מאות שמונים וחמש, ולפניה באלף תשע מאות שישים ותשע.

גם חברות התעופה המרכזיות בעולם נכנסו לכוננות גבוהה. בשל התקרבות ההוריקן לחופיה המזרחיים של ארצות הברית, ביטלה ענקית התעופה הבריטית "בריטיש איירווייס" ביטלה את כל טיסותיה לניו יורק. החברה הודיעה, כי בכוונתה להשעות את רוב פעילותה לחוף המזרחי החל מהיום.

גם חברת התעופה הצרפתית "אייר פרנס" ביטלה את כל הטיסות המתוכננות להיום לניו יורק ולוושינגטון, סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי עד כה בוטלו כשלושת אלפים טיסות לאזור החוף הצפוני.

גם חברת אל-על ביטלה את טיסותיה מישראל לניו-יורק וחזרה.



0 תגובות